tisdag, december 22, 2009

Vad jag har haft för mig

Jag har semester nu, det kanske märks på blogguppdateringsfrekvensen.

Helgen var i alla fall kul. Såg Eddie Izzard på Hovet i lördags och det var tokigt bra. Verkligen roligt. Jabbadabbadoo.


På söndagen var det ett KulturTubsevent som genomfördes endast tack vare hjälpsamma män som bistod med skjuts. Såg Lise & Gertruds julshow på Konserthuset. Kände mig lite trött och musiken var inte direkt uppiggande, men det var bra ändå.

I övrigt:

Snön ligger vit på taken, hur länge är dock oklart eftersom de spränger i närheten så hela världen skakar.


Vi har byggt årets första (och enda?) julskinka. Färdigkokt, 2,2 kg utan svål, pyntad med nejlikor som en Norsk ryggdrake.


Övervåningsprojektet tuffar på. Igår var elektrikerna här så nu har vi el och kan äntligen laga mat hemma igen. Dessutom har vi börjat gipsa taket där upp och bokat in en golvslipare som kommer efter jul. Elsa hjälper till med bygget efter bästa förmåga, men oss emellan är hon faktiskt mest i vägen...

Idag hotar att bli en fantastiskt fin (och kall) dag, men just nu har jag husarrest i väntan på leverans från ByggMax. Sen blir det julklappsshopping.

Inga kommentarer: