måndag, december 07, 2009

Våldtäkt

Mitt visa-kort har blivit våldtaget. Fick ett mail från Spotify i helgen där de påstod att de inte lyckats debitera mitt kort, men jag funderade inte så mycket på det just då.

När jag försökte betala imorse igen funkade det fortfarande inte varför jag loggade in på SEB för att kolla kontot. Pengar fanns, men det hade gjorts en dragning på 2350 kr i fredags på "Esselunga Varedo" som jag inte kunde påminna mig vad det var. Jag ringde banken och sanningen uppdagades.

Mitt kort har använts för shopping i Italien, och där var jag mig veterligen inte i fredags. SEB kunde också se att flera försök på andra uttag gjorts därifrån, men eftersom jag inte är den rikaste av tjejer så hade bara två av dessa gått igenom. Tur det.

De kunde också se att jag har betalat med mitt kort i en butik här i Stockholm som banken vet har kopieringsutrustning för kort, och att ligor härjar där. Självklart ville de inte svara på vilken butik, eller restaurang, det var, men listan av misstänka är kort. Under de senaste två veckorna har jag använt mitt kort på följande ställen:
  • Teknikmagasinet i Gallerian
  • Team Sportia i Solna
  • Stadium i Kista
  • Ica Kvantum i Sollentuna
  • McDonalds Hägersten
  • Plantagen Bergianska
  • Restaurang Leijontornet
  • Ikea Barkarby
Kortet är så klart spärrat nu, pengarna har jag fått tillbaka och allt är frid och fröjd. De var oerhört hjälpsamma och trevliga på SEB. Kanske för att jag trots allt är en ganska bra kund.

2 kommentarer:

Sara J. sa...

Läskigt! Men skönt att det gick bra i alla fall.

Simon sa...

Jävla MacDonalds! Jag känner mig *alltid* våldtagen efter ett besök där!