tisdag, februari 16, 2010

15 minutes of fame - "Bilen hade väldigt bråttom"


Ovanstående fantastiska lilla artikel (tyvärr med anledning av en tragisk händelse) fanns att läsa i Expressen, lördagen den 24 juli 1993. Den stiliga flickan på den vänstra springaren är jag, och våra meningslösa iakttaganden fick som ni ser stort utrymme i media. Även Aftonskökan knackade på dörren mitt i natten för att höra oss berätta om bilen som snabbt passerat förbi.

Mina vänner ljög solidariskt för polisen om att de också sett taxin, fast i själva verket var det bara jag som såg den. Jag var dock för feg för att möta rättvisan ensam.

Det är än idag tveksamt om Blindmyran har förlåtit mig för att jag missade hennes fölsis dagen efter händelsen.

3 kommentarer:

åsah sa...

ahahahah! genialiskt.
Brukade du rida? Jag vill rida igen.... nåt förslag?

Cim sa...

Wow, jag umågs en kändis på torsdagar alltså :-)
Om ni har förslag på ridning så är jag också på om ni vill sätta ihop något kul o ha sällskap.
/Cim

Tvillingmorsan sa...

Puss, du är förlåten!
Din blindmyra....