tisdag, februari 09, 2010

Livet har sina små krumsprång

Elsa är bra just nu. Julhelgens (och renoveringstidens) understimulering är ett minne blott och hon börjar bli sitt vanliga lugnare jag. Har lagt en matta på golvet i vardagsrummet så att vi ska kunna träna där utan att halka. Mycket fjärr, vittring och trix har det blivit. Fjärren börjar bli snygg, men jag måste öva stadga mellan alla skiften och en hel del på skiftet stå-sitt. Sen är det den lilla detaljen med avståndet...

Vittringen går så där... att det ska vara så in i h-vete svårt att hålla sig till sina kriterier! Jag klickar ju som en vilde, helt okontrollerat. Undra på att vi inte gör framsteg...

Känns fortfarande tråkigt att det inte blir någon valp, men mest synd tycker jag ändå om Fia som lagt ut massor av pengar på importen och om Nettan som sett fram emot att få underbara små minikopior av sin tjej. Klura är verkligen en supertrevlig liten hund och det är trist att det blev så här.

För mig har det dock dykt upp en annan möjlighet som känns jättespännande! Återkommer till det senare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tränar också vittring för fullt, har lite bra knep som har funkat bra på Fixa. Kanske kan vi träna ihop någon dag?

Anonym sa...

Jag antar att du förstod att det var ifrån mig?
Hlsn katarina med Fixa och Extra

Katarina sa...

Kan du ibland mitt på dagen eller på förmiddagen? Tordag eller fredag nästa vecka kanske? På någon bras , tom uppplogad parkering.