måndag, februari 01, 2010

Löjligt lyxig helg

Ja, det var den faktiskt. I fredags lagade vi god middag hemma och sen somnade jag framför State of play, trots att den var bra.

På lördagen åkte vi till Ursvik där jag invigde mina nya skidor med Jonten, Elsa, Mikke och Greta. Elsa tyckte det var lajbans värre och sprang som ett jihu. Glömde ganska snabbt att hon är rädd för skidåkare. Totalt var vi ute i tre timmar och även om jag var riktigt trött efteråt så var det otroligt mysigt och en verkligt fin (och kall!) dag. Istappar i skägget!

Jonas och Elsa i spåret!

Efteråt lämnade vi Elsa i min faders ömma vård och åkte in till stan för middag på El Diablo. En helt fantastisk middag på El Diablo. Förrätten var den bästa någonsin, pepparstekt tonfisk med mangosalsa, serranochips, melonsorbet och hummersky smaksatt med rökt chili och choklad. Grymt bra! Varmrätten bestod av hjortytterfilè med marmelad på chili och blåbär, potatiskaka smaksatt med karljohansvamp serverad med jordärtskockspurè och en rödvinssky med enbär. Till dessert åt jag Crème Brulèe med hallonsorbet och äpplen kokta i balsamico och stjärnanis. Välsignade middag!!

Efter middagen åkte vi till en avspänd liten bar där vi mötte upp MG och drack några drinkar och firade deras jubileum.

Söndagens aktiviteter bestod av att njuta av en helt hundfri dag, åka en tur till Täby Centrum och att gå på Dansens Hus och se föreställningen Tomorrow, in a year med Hotel Pro Forma och The Knife. Recension: Den var SÅ tråkig. Det var det tråkigaste jag har sett. Det var verkligen, verkligen dåligt. Pjuh. Man ska akta sig för kritikerrosade föreställningar.

Dessutom har vi blivit i stort sett klara med hallen:

1 kommentar:

Katarina sa...

Vilken fin hall. Snyggt golv.