onsdag, februari 03, 2010

Multisport? Löp och skida.

Idag har det varit aktiviteter på morgonen så att det stod härliga till!

Kl 06:00 packade jag in hund och skidor i bilen och åkte den korta biten till Rinkebyskogen där jag skidade elljusspårets tre glada kilometer. Det gick väl sådär. Kändes lite vingligt, teknik är ännu så länge något obekant och jag vurpade ett par gånger. Men det var ändå kul och det kändes på något sätt bekant att susa ner för backarna. Susandet var i och för sig, och som tur var, ganska långsamt tack vare mina skidor, men det gav ändå en bra känsla!

Åkte sen hem och lämnade bil och skidor, bytte pjäxor mot löparskor, slängde på mig ryggsäcken och joggade till jobbet. Elsa började löpa redan igår, så hon hade ett visst försprång... hrm. Det var lite obehagligt att kliva på isen, eftersom den hade börjat smälta vid strandkanten och jag fick plaska lite i vattnet för att ta mig ut. Får se hur det ser ut i eftermiddag när jag ska hem.

1 kommentar:

Katarina sa...

Nu fick jag genast prestationsångest! Nu ska jag ner på löpbandet och springa. Sju km är planen.