måndag, mars 08, 2010

Tillbaka till vardagen

Det gick otäckt fort att hamna i samma lunk igen. Jag behöver mer semester!

Vi var hemma igår morse vid 9-tiden och sedan var vi nästan oförskämt aktiva hela dagen:
  • packade upp
  • tvättade tre maskiner
  • städade tvättstugan
  • dammsög
  • beställde element
  • bokade upp Rörisbrorsan
  • köpte golvbets och duschslang på Bauhaus
  • köpte schampoo/tvättmedel/diskmedel på ÖoB
  • Åt lunch och fikade på Skafferiet
  • Gick långprompe med Elsa (och träffade Sigrid + 2)
  • lagade middag
  • badade Elsa, klippte klor och skötte om sår
  • gick kvällsprompe
    Elsa tyckte nog det var skönt att komma hem och hon verkade jätteorolig hela dagen igår att vi skulle åka ifrån henne igen. När jag skrapade bilen höll hon sig två centimeter ifrån mig hela tiden och så fort jag öppnade dörren kastade hon sig in på sin plats. Snuttan.

    Hon har varit lite dålig i magen (hundägare och småbarnsföräldrar intresserar sig för bajs) sen igår och jag är fascinerad över hur mycket en sån där liten mage kan pumpa ut. Hon väckte mig dessutom i natt kl 1 genom att högt och ledset meddela att det var dags att gå ut igen. Skönt att bo i hus.

    Imorse fortsatte jag på förra veckans tema, skidåkning, och körde fem kilometer på längden i Ursvik innan jobbet. Kändes lite vingligt efter att ha stått på slalomskidor men jag presterade ändå bästa tiden hittills.

    I övrigt är jag tjockare än någonsin och har gått med i viktklubb.se. När jag radat upp dagens mat fram till eftermiddagsmellis i programmet och sett hur mycket kcal, fördelat på % proteiner, kolhydrater och fett, jag petat i mig så förstår jag att jag gått upp i vikt. Om jag inte åkt skidor idag skulle det bli vatten och bröd till middag. Leve motion och heja mig!

    Inga kommentarer: