fredag, mars 12, 2010

Usch

Pust, dålig start på jobbdagen. Fick ett drygt svar från en KUNDJÄVEL, på ett trevligt mail från mig där jag bad att få återkomma med mer exakta uppgifter. Jag vet inte varför men jag var uppenbarligen dum i huvudet och skrev något alldeles vansinnigt, för denna kund var inte intresserad av att boka resa med oss längre. Jag förstår bara inte vad som blev fel. Dessutom har jag koncentrationssvårigheter och kan inte riktigt komma igång med något. Kan liksom inte uppbringa energin.

Joggade/promenerade till jobbet idag, runt sjön igen eftersom jag inte vågar gå på isen längre. Tog en timme och femton minuter och både jag och Elsa tyckte det var lite väl jobbigt. Vore skönt att springa på barmark igen istället för att halka runt på knögglig snö och is.

Igår var det inomhusträning (bara två gånger kvar nu tyvärr) och det gick ganska bra. Först var det tävlingsträning/uppvisning och då gjorde jag fyra moment utan belöning emellan. Först linförighet, vilket gick sådär. Kändes som ett litet steg tillbaka mot tidigare. Dålig fokus och snea sättanden. Fortsatte med läggande under gång vilket gick bra. Sen körde vi en hopp-apport och bortsett från att jag fick påminna henne om att komma tillbaka när hon gripit apporten så kändes det bra. Avslutade med tvåans fjärr, vilket också funkade bra. Inga dk denna gång.

Sedan fortsatte jag träna fjärren och tyckte vi gjorde framsteg. Om jag gör ett dk och lutar mig mot Korven när jag kommenderar så fäller hon snyggt bakåt från stå till ligg och petar in framtassarna under sig från stå till sitt. Efter lite rådfrågning bestämde jag att domaren sannolikt kollar mer på hunden än på mig och att jag inte behöver jobba ihjäl mig för att få bort detta dk.

Jobbade lite på fotgåendet också och på sidförflyttningar (okej, ida heter det) åt vänster och höger med Elsa framför mig. Avslutade med en dold platsliggning i tre minuter och det var inga som helst problem, men nu är ju Elsa van vid de andra hundarna och lokalen, så jag är inte säker på att hon skulle ligga lika stilla och bra utomhus.

Inga kommentarer: