måndag, mars 22, 2010

Viktklubb.se, vecka 2, - 0,3 kg

Blev först lite deppad när jag ställde mig på vågen i morse. Blott -0,3 kg den här veckan, vilket känns surt eftersom jag gjorde en tjuvvägning i veckan som visade minus det dubbla. Men men, inte hänga läpp! Det är i alla fall åt rätt håll och hur jag känner mig uppväger den lilla skillnaden vågen visar. Jag mår nämligen väldigt bra och känner mig snarare 25 kg lättare än 2,5.

Tycker fortfarande att det är väldigt roligt att notera allt jag äter, tjäna in kcal på motion och se resultatet på vågen och på kroppen. Dessutom har jag fått tillgång till massor av goda recept!!

10 veckor kvar till beach 2011!

Innan jag ställde mig på vågen i morse kändes allting löjligt bra. I natt gjorde jag nämligen allt jag borde göra, tränade rätt saker med Elsa, träffade alla människor jag vill träffa, pratade, redde ut, fixade, donade... i drömmen. Kanske det var mitt sätt att bearbeta den mysiga helgen där jag umgicks med flera av mina trevliga vänner som jag önskar att jag träffade mycket, mycket oftare. Förutom kompismiddagar fredag och lördag så kom Soffan&Simba över i söndags och åt lunch och tittade på Fame (först fick den 5/10 köttbullar men efter att ha sovit på saken drar jag ner till 3/10). Det var kul och Elsa var lika glad över att träffa Simba igen som jag var att träffa Sofia.

Dessutom blev golvet på övervåningen i stort sett klart medan vi roade oss och såg på film. Ibland har man tur...

2 kommentarer:

Anna sa...

Fast om du siktar på beach 2011 har du ju faktiskt många fler veckor på dig... :)

sofia sa...

Och jag och Simba var så glada över att träffa er!! Det måste vi göra om oftare!