onsdag, juni 09, 2010

Fråga doktorn

Igår hände det märkligaste. När jag på eftermiddagen kom hem från en promenad med Elsa så hade jag lite ont i foten. Inte farligt, bara lite irriterat i hälsenan. Kändes som om den hakat upp sig.

Sen åkte jag och JG hem till Jocke & Angela, och på vägen fick jag svårt att köra för att foten smärtade.

Väl framme haltade jag in.

Sedan blev smärtan bara värre och värre. Foten svullnade, jag kunde inte ens röra på tårna, än mindre vicka på foten. Bara att försöka flytta benet var förenat med en stor dos ont i fossingen. Fick hänga över axlar för att lyckas ta mig tillbaka in i huset när vi hade ätit.

Sen satt jag still någon timme med foten högt och efter det började jag kunna röra lite på tårna igen. Sen kunde jag för egna ben halta ut till bilen, även om JG fick köra.

När jag vaknade i morse kunde jag gå som vanligt igen. Är lite öm och det gör en smula ont om jag snebelastar foten, men i övrigt är jag haltfri.

Vad i helvete var det här? Någon som har en bra livmedikus att fråga?

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad konstigt!
Du kanske blev biten av nåt?!