fredag, juli 02, 2010

Visst kan Lotta cykla

Idag har jag och Elsa haft cykelpremiär till jobbet. Jag tycker innerligt illa om att cykla men måste motvilligt medge att det är ett bra sätt att ta sig fram. Speciellt när bilen har körförbud, man inte orkar springa och vill undvika kollektivtrafiken.

Det tog nästan lika lång tid att cykla som att springa till jobbet, eftersom jag inte ville pressa Lillpluppen för mycket. Hon kämpade på bra, men verkade tycka det var jobbigt så vi fick ta många pauser. Jag tyckte inte det var så jobbigt, mest tråkigt. Inte så ansträngande heller så det var tur att jag körde ett strykepass med TRX:en i källaren innan vi åkte.

HI-träningen igår gick för övrigt bra, förutom att jag måste lära mig att gå fot utan hund. Nettan kommenderade mig och Elsa i ett "crazy fotgående" där vad som helst kunde hända och jag märkte att jag blev stressad av det och helt glömde hur man gör både höger och vänster om. Blev olika hela tiden. Och att gå bakåt har jag oerhört svårt för, så jag trasslar till det onödigt för Korv. Jag är ändå väldigt nöjd med hur hon skötte sig. Det blev ett låångt fotgående och hon höll ihop över förväntan, men det kanske var för att det var så underhållande. Kul och bra träning!

Inga kommentarer: