måndag, september 20, 2010

Inskolning på jobbet

Idag har Reka inskolning på jobbet. Kommer att köra halvtid den här veckan och sen blir det väl kanske 75 % nästa vecka. Sen får inskolningen vara klar.

Hittills har det gått väldigt bra för den lilla Tratten. Den stora har däremot gråtit oavbrutet sen vi kom hit. Vill inte vara inne, vill inte vara ute, vill inte sova, vill inte vara vaken. Och så har Reka snott hennes säng och vägrar flytta på sig, trots att hon har varit och puffat på henne. Och lägga sig bredvid som jag föreslog var det inte tal om. Jag är lite mer positiv till att vara tillbaka på jobbet än vad Elsa är, men visst känner jag delvis som hon...

Innan jobbet var vi och tränade i Edsberg. Kontaktövningar, lek, inklickning och ligg för Kråkan. Rutan, fritt följ och apportering för Korven.Vi har verkligen slarvat med rutan senaste tiden, och hon verkar ha glömt poängen en smula så idag var targeten tillbaka. Med den även farten mot rutan.

Vaknade för övrigt av att jag behövde kräkas i natt. Obehagligt, men jag slapp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Elsa då.... Blir av med bädden.. Matte får inhandla en ny!

Fia