lördag, september 11, 2010

Lyxmorgon!

Vilken bra start det har varit på den här lördagsmorgonen! Fick sova ända till halv sju innan Kråkan väckte mig, och då gick vi ut på en liten promenad. Tränade på att leka på en ny plats och efter en smula försiktig början blev hon snart sig själv igen och kampade för fulla muggar.

Sen fick Liten kramas med Världens Bästa Jonas medan jag och Korven gick på skogspromenad. Tränade framförgående (det går framåt (!)!), letade gottar i trädstammar och hade lite mysig "vuxentid". Hon är en bra hund, Elsa. Även om hon har mindre sympatiska sidor också, så känns hon mest som ett par väl ingångna favvojeans.

När vi kom hem passade jag på att ta en lång dusch och när jag kom upp till Jontan och Pappen visade det sig att den senare levt rövare hela tiden och just precis somnat. Jonas ville också sova lite mer så nu sitter jag här i lugn och ro med en riktig höjdarfrukost! Gröt med mormors äppelmos, juice, ostmacka, apelsin och te.

Om en timme ska jag, brunbollarna, Malin, Tuva och Max åka och titta på när Tina rider. Har nog inte sett henne rida sen jag själv hängde i stallet, vilket är minst 10 år sen, så det ser jag fram emot. Dessutom blir det bra miljöträning med stall, hästar och barn för Reka.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Låter som en toppenmorgon!

Sara J. sa...

Mysigt! :)

Anonym sa...

jag vill också följa med och kolla när hon rider. Hoppas vi ses nästa helg ändå. kram isabella
ps hon är väldigt söt reka ds