söndag, oktober 31, 2010

Grå himmel och regn

Det är vad jag ser när jag tittar ut.  Hua. Idag är det Run off för Team  Stockholm Maraton (TSM) och det är tur att jag har det att se fram emot som lättar upp den totalgrå himlen utanför.

Jag hoppas att inte gårdagens mycket goda och trevliga middag med vin hos T&B påverkar mig allt för mycket. Läste en artikel i fredags om kombinationen av alkohol och träning och tolkar jag den rätt borde jag nog egentligen stanna hemma idag, eller nöja mig med en promenad. Men det kommer förstås inte att hända.

Istället har jag boostat med lite färskpressad apelsinjuice, te, en ostmacka, ett päron, en tallrik gröt och några extra glas vatten. Morgonprompen slipper jag idag eftersom tjejjerna är på landet med M&D. Är tomt och tyst hemma utan två röjande vildar, och jag saknade dem redan när vi kom hem i natt. Får tillbaka dem när jag har sprungit idag, och det är en belöning att se fram emot.

Inga kommentarer: