torsdag, oktober 07, 2010

Onsdagsmys

Igår efter jobbet åkte jag som vanligt till Kista för att först lydnasträna med Elsa och sen gå skottpromenad med Kråkfot. Elsa var helt ofokuserad och efter två försök till inkallningar och ett skämt till fritt följ så la jag ner istället.

Gick ut på fälten med Reka när skotträningen på SoSu skulle börja men inget pangpang hördes. Till slut gav vi upp det också och började gå tillbaka mot bilen, lätt uppgiven över att inget blev som jag tänkt. Men så satte de igång till slut så vi fick vår onsdagsdos med skott i alla fall. Inte för att jag tror att Kråkfot märkte något. Hon hade fullt upp med att leka sabeltandad tiger och döda en leksak.

Sen åkte jag in till Fridhemsplan för middag på Caliente med bästaste bästa Malin och Tina. Det var god mat och jag valde som omväxling helt rätt: nachos med guacamole, serranoskinka och manchego, tomatsallad med basilikadressing samt två olika grillspett (en fläskfilé och en scampi/champinjon) med friterad potatis och aioli. Till dessert blev det crème brûléeglass på katalanskt vis, eller nåt sånt. Mumselimums.

Det har varit en mentalt jobbig vecka på jobbet och hundaktiviteter varje kväll so far, så istället för HI-träning i regnet ikväll så ska jag åka och till Sollentuna och shoppa lite. Sen blir det parmesangratinerad kycklingfilé till middag (från viktklubb.se) och tidigt i säng. Hundarna verkar också trötta idag. Har sovit nästan hela dagen.

Knuffas inte!!

1 kommentar:

Tvillingmorsan sa...

Alltid en glädje att träffa mina bästa tjejer (Bella flytta till fastlandet ;) ) Puss.