söndag, november 21, 2010

Halv åtta hos oss

Igår bjöd jag och JG vännerna T&B samt M&O på middag. Temat var "Chili".

Vi serverade en chilicaprinhia som välkomstdrink och avokado med rökt lax och chili till förrätt tillsammans med ett spontanjäst öl.

Huvudrätten bestod av en Texas Chilli som åtta timmar tidigare var så stark att den var oätlig, men till kvällen alldeles lagom. Till detta lite oväntat ett vitt, sött vin för att mildra hettan.

Som avslutning bjöd vi på chili- och ingefärsrån med chokladmousse.

Sen spöade jag skiten ur de andra i Guitar Hero, men lät Jontan vinna sista omgången för husfriden...

En trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter strongt ;-)

Fia

Tvillingmorsan sa...

Jag vill ju inte avslöjja betygen nu, men jag somnade väldigt mätt och glad! Jag har oxå haft svårt att släppa min komentar till bedömningsformuläret. P & K.