torsdag, november 18, 2010

Statusrapport

  • 5,6 km i Rösjön i morse kändes oändligt sega, som om jag sprang i vatten. I mål visade klockan (som dessutom alltid visar ca 30 sek/km för långsamt) att jag varit snabbast ever. Bortsett från testloppet i söndags förstås. Måste varit min nya snabba löparmössa som gjorde det. Man fattar ju att det går fortare när man ser ut som ett streck, jämfört med om man ser ut som en champinjon.

  • Rekan gör framsteg i vår lilla apporteringsträning. Vi använder sked och hon har kommit så långt att hon med glädje plockar upp den från golvet och ger den till mig. Dessutom har hon, helt på egen hand men förmodligen genom tips från Elsa, lärt sig att det är kul att pussa en sovande husse hejdå, gärna med hög fart upp i sängen.

  • Elsas mamma Saga har tagit VP, precis som de flesta av (alla?) Elsas syskon. Nu är det bara min odugling som inte kan valla får, men det är ju knappast hennes fel. I min familj äter vi gärna fåren (nåja, lammen), men tiden räcker inte riktigt till för att valla dem också. Grattis Saga och alla syskon!

  • Beslut har till slut fattats om årets nyårsfirande. Jag och Jontan kommer för hundarnas skull att vara på landet med M&D där det inte skjuts några (eller få) raketer. Det kommer att ätas hummer, drickas skumpa och vara allmänt avkopplande. Det känns bra att det är bestämt. Jag tycker det är jobbigt att inte veta.

  • Jag okynnesshoppade massor av kläder igår, förutom den ovan nämnda löparmössan. Trots att jag egentligen inte hade råd. Tröstshopping tror jag det kallas. Hittade i och för sig några riktigt bra träningskläder, men kände mig ändå oansvarig. Och eftersom jag kände mig oansvarig och dålig så tröstshoppade jag en påse smågodis också. Och kände mig ännu sämre. Puh. Inte lätt att vara Sofia just nu, fast det borde vara det. Jag är på många sätt bättre än på länge och det är synd att jag inte alltid kommer ihåg det.

  • Ikväll väntar Harry Potter och dödsrelikerna, del 1. Kan knappt vänta. Såg trailern igår och känner mig som ett förväntansfullt barn. Men jag kommer säkert bli besviken. Har blivit det av alla HP-filmer utom den första. Kul ska det i alla fall bli!!

Inga kommentarer: