måndag, december 20, 2010

Jösses Amalia!

Familjens första och finaste gran
Vilken helg! När jag gick och la mig igår kväll förbannade jag att det inte var lördag och att jag skulle få ha en dag till ledigt. Vilket tempo det har varit!

I lördags var det hundmässa, vi hämtade nya soffan (jag var aldrig orolig), handlade mat och julgran, städade, promenerade och var på trevlig saffransafton. Igår var det 12 km löpning med TSM (läs Saras mer utförliga redogörelse här), jobbjour med kaos, städning, bakning och julfika med film innan jag totaldäckade på kvällen.

Men hemma är det fint nu och finast av allt är vår gran. Granen vi fick tag i var en riktig snygging, en klassisk Disneygran, men succé blev det först när vi lät ett gäng vänner med tillhörande barn klä den. Åh vad fin den blev! Trots att den största koncentrationen av blandat pynt kom i barn- och hundhöjd har Rekan ännu så länge bara stulit en tomtekotte från den. Det lovar gott!