torsdag, december 09, 2010

Stark.

Så var ytterligare ett pass personlig träning avklarat. Fokus på ben. Tompa förmedlade explosivitet, smidighet och styrka. Jag förmedlade det rakt motsatta. Åtminstone kändes det så. Det var jobbigt som fan, svetten sprutade och flera gånger kändes det som om benen skulle ge vika. Jag blir irriterad när jag inte orkar. När det inte fungerar som jag vill. När jag känner mig svag.

Fast jag är inte svag.
Jag är stark.
Stark.
Stark.
Stark.
Pepping.
Stark.

Det var i alla fall roligt, precis som vanligt, och jag är riktigt nöjd med beslutet att köra med Tommy varannan vecka. Jag har alltid tyckt att personlig träning är mycket väl investerade pengar, men att köra så här ofta och regelbundet är ta mig tusan oslagbart! Det ger inspiration och känns utvecklande på ett helt annat sätt än om man kör lite då och då. Det ges till exempel inte utrymme att fuska med träningen mellan pt-passen, och jag får regelbundet bekräftelse på att jag orkar lite mer än jag tror. Sen skadar det inte att Tompa är otroligt duktig, har massor av erfarenhet och en väldigt sund och verklighetsanpassad syn på träningen. Varannan vecka-konceptet skulle egentligen bara vara fram till jul, men det kommer att förlängas fram till nästa sommar. Till att börja med.

Stark.

Inga kommentarer: