söndag, februari 13, 2011

Mina vänner har väldigt många barn

Jag är helt ovan vid den ljudnivå, intensitet och det ståhej en stor skara barn medför, så efter en dag i mina bästa vänners - och tillhörande 5,5 barns - sällskap kände jag mig ganska matt. Och ganska säker på att det där med egna barn är något som gärna får dröja. Helst länge.

Mina egna små flickor skötte sig ypperligt, även om intensiteten på dem också var lite väl hög ibland, åtminstone i barnens tycke. Reka tyckte det var lajbans att bli ledd i kopplet av barnen och traskade lyckligt med, glad i hågen och utan en tanke på var hennes matte befann sig. Elsa följde med högst motvilligt och tittade på mig med ångestfyllda ögon, undrandes hur jag hade mage att utsätta henne för något så hemskt som koppelpromenad med barn.

Efter pulkaåkning, biskvibak och en tur till IKEA avslutade vi dagen med middag och mellofestival hos Malin. TV är verkligen crap! Jag är glad att vi är utan för det som visas är så segt och tråkigt att man får rynkor. Marie Serneholt var i alla fall imponerande vältränad, men alla bidrag var dåliga. Och hur hade de spökat ut Sanna Nielsen? Stackars tjej...

3 kommentarer:

Tvillingmorsan sa...

Hej snuttis!
Jag förstår att du kan bli avskräckt av att skaffa barn när du träffar alla 6 barn samtidigt, det skulle jag oxå bli om jag funderade på att skaffa hund och träffade 6 hundar samtidigt en hel dag....Det är ju det sista som jag vill, avskräcka dig, så jag har alltid lite dåligt samvete när vi umgåtts med alla barn samtidigt. Men som tur är så får man ofta bara ett barn åt gången. Vi ska nog hitta på nåt mysigt nån gång med endast ett barn åt gången.
I love you!/Malin

Sofia sa...

Du är så snäll och omtänksam du! Men du vet hur man säger... egna barn och andras ungar, är det inte så? :)

Nåja, jag väntar gärna ett tag ändå.

Puss!!

Tvillingmorsan sa...

Kan inte säga det bättre, jag kom bara inte på vad det var man sa...

P & K