söndag, februari 06, 2011

Orkar jag?

Allt kraft och energi är borta. Sov dåligt i natt eftersom Rekan for runt som en vilde (ville strypa henne!) och Elsa började snorfa vid 4-tiden och gjorde det regelbundet fram tills det var dags att gå upp. Blev orolig för henne! Noskvalster?

Det är en fantastiskt fin morgon men allt jag känner är: orkar jag?

Alla krav som hänger över mig blev plötsligt så påtagliga. Måste springa, måste träna, måste träna hundarna, måste promenera, måste äta rätt, måste förstå databaser, måste orka engagera mig i Jontan, måste lära mig Stockis, måste få in bokningar på Sällsis, måste städa hemma, måste vara pigg, måste vara glad, måste vilja, måste kunna, måste anstränga mig, måste, måste, måste...

Hade jag inte vetat att världens bästa Sara kommer att vara där och stötta mig under dagens 20 km TSM-löpning hade jag lämnar V.O. Fan vet hur jag ska orka.

Jag är i alla fall kittad mot alla typer av fysiska skavsår och de psykiska motarbetas med en rejäl grötfrukost, mycket vatten, nöt- och bärmix samt trevligt sällskap. Allt kanske ordnar sig när jag väl kommer ut. Det är som sagt en fantastiskt fin dag idag.

1 kommentar:

Storebror sa...

Det finns bara två saker i livet man måste.

1) Man måste dö.
2) Man måste välja.

Den som myntade detta heter Viktor Frankl. Han satt i koncentrationsläger. Se även http://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Frankl