tisdag, februari 08, 2011

Vilad, utsövd

Elsa mådde mycket bättre i natt, vilket inte bara märktes på att hon snorfade mindre utan också på att hon inte längre ynkligt låg och tryckte sig mot mig hela natten. I stället sov hon lugnt i soffan och jag fick mer utrymme i sängen.

Det här gjorde att även Kråkelibråkfot sov bättre, och så vitt jag vet körde hon bara ett huvudrace vid 2-tiden. Sen somnade hon om på min huvudkudde och jag med nosen i hennes nacke. Vaknade innan klockan ringde och kände mig riktigt pigg, både fysiskt och psykiskt.

Jag var till och med så optimistisk i morse att jag åkte till hundklubben i Kista och trodde att vi skulle kunna greja lite på planen.... bra idé förutom att den stod under vatten/slask.

JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DEN HÄR VINTERN!!!

Vill komma igång med träningen av Reka ordentligt, allt står bara still eller går på halvfart just nu. Jag har försökt köra lite trots att hon fortfarande löper och hon ser inte riktigt lika frågande ut som för ett par dagar sen, men hon är väldigt selektiv i vad hon förstår och inte. Tålamod!

För mig blev det ingen träning igår och bara 6 lugna kilometer löpning ikväll. Skönt att få ta det lite lugnt och det lär behövas eftersom jag ska träffa Tompa  imorgon. Han kommer med all säkerhet försöka döda mina ben.

Inga kommentarer: