fredag, mars 25, 2011

Annan glädje och irritation

Imorse när jag vaknade låg Reka på Jontans mage med nosen ingosad vid hans hals och Elsa låg bredvid med huvudet på Jontans ben. Alla älsklingar i en stor hög. Det var en bra start på dagen.

Mindre bra blev det när vi gick morgonpromenad ute i Stora Skuggan och en lös hund kom springande fram till oss. Jag blir så SJUKT IRRITERAD på folk som inte kan hålla ordning på sina jyckar, eller ens har vett att fråga om det är okej att hunden kommer fram och hälsar. Som tur var uppförde sig mina tjejer exemplariskt och jag var ganska tydlig mot hundens matte med att jag inte tyckte situationen var okej. Hur svårt ska det vara?

Sen var jag på gymmet och tränade rätt bra. Försökte hoppa över benövningarna  eftersom jag sprang ett kort långpass igår kväll (13 km, 1 timme 30 min) men insåg att det är benträning insmuget i var och varannan övning. Typiskt. Körde på bra ända till sista övningen, då gick jag in i väggen och la ner. Men jag var duktig ändå.

Idag är det våffeldagen. Det måste väl firas, eller?

Inga kommentarer: