fredag, mars 18, 2011

Botten av toppen

Jag känner mig avslagen. Det började redan igår. Tränade med PT-Tompa på eftermiddagen, ett cirkelpass som egentligen var alldeles lagom jobbigt, men jag kände att jag saknade umpf. Det var inte total katastrof, bara vagt kraftlöst. Har ändå lite träningsvärk i magen, och eventuellt ryggen, idag.

Efter passet blev det en spontan promenad med Nettan, Elin och deras hundar. Elins Skandal blev väldigt förtjust i min lilla Kråka och brydde sig inte alls om att hon är på tok för ung för honom. Men ålder är bara en siffra, det är sen gammalt. Reka i sin tur verkade tycka att han var en kul prick också.

Nu försöker jag ladda för att hitta motivationen att springa efter jobbet. Känner mig trött i kroppen redan nu. När jag inte kan följa min basplan för träningen så blir det mycket svårare att komma iväg. Gissar att jag får sikta på ett lagom oavancerat fartlekspass till exempel, med en god middag som belöning. Ska sätta mig och göra min kostplanering också så snart jag hinner.

Det som är positivt är att jag redan har börjat förändra, lite i smyg. Kunskap är en börda.

Inga kommentarer: