tisdag, mars 29, 2011

Fruktansvärt trött

Jag hade sett fram emot att gå och simma idag igen, men när klockan ringde i vanlig tid (efter 8 timmars sömn) så fanns det inte på kartan att gå upp. Det var bara att ställa fram klockan, stoppa nosen i  Rekans nacke och somna om. Skulle nog behövt ytterligare en timme eller två egentligen.

Varför jag är så trött?

Som om gårdagens händelser inte var nog så har jag flytt från naturkatastrofer, främst enorma vågor, hela natten. Jag har stått högst upp i hus och sett vågorna driva in över taket, jag har hängt upp och ner i Finlandsfärjor som har roterat ett varv på sjön pga vågorna och jag har promenerat över områden som är helt förstörda av vattnet. Bland annat försvann min gamla saab i en av de stora floderna, men jag tror jag fick tillbaka den senare på natten.

På det hela taget ett intressant sätt att (omedvetet) bearbeta vad som hänt.

Inga kommentarer: