tisdag, april 12, 2011

Det blev agility

Eftersom två energiska, glada hundar hade bästa oddsen för att ge tillbaka lite av min livskraft så åkte jag på agilityn igår.

Var där i god tid så att jag och Kråken hann träna först. Repeterade hindren från i lördags (är hon inte en OVANLIGT begåvad liten hund?) och tränade ställanden, platsliggning och fotgående. Det är bara under inomhusträningen vi fått störning tidigare men igår fick vi det också, i precis lagom dos.

Vid ett tillfälle drog hon på en annan hund och fick bannor. Nästa gång är det kanske inte en glad lekkompis hon drar till utan en farlig sabeltandad tiger. Sen gick det bra.

För mig och Elsa gick det sådär. Hon var som en Ferrari och jag styrde som om hon var en trampbil. Hann inte med riktigt på den snabba banan. Sista varvet bytte jag två framförbyten mot bakombyten och plötsligt fick vi bättre flyt. Elsa är rackarns snabb men inte alls tajt runt hindren och det blir problem ibland. Vi måste träna.

Jag måste också träna mer. Intervaller. Jag springer som en idiot och hinner inte med ändå. Men det är kul.

Inga kommentarer: