söndag, april 10, 2011

Jag var bra ändå

Jag var bra ändå! Jag var bra ändå! Jag var bra ändå!

Upprepar mantrat för mig själv för att sluta se dagens TSM-träning som ett misslyckande. Jag blev riktigt jävla trött idag. Det började ganska tidigt, jag bet ihop länge men till slut kände jag mig kräk- och gråtfärdig. Hur gärna jag än ville springa med gruppen de sista 4 km så gick det inte. Istället vek snälla Sara av med mig och hejade på oss tillbaka. Totalt fick vi ändå ihop 24 km (och en Västerbro) på 2 timmar och 45 minuter.

Jag borde vara nöjd, alla kan ha dåliga dagar och det här var det näst längsta jag någonsin sprungit. Men eftersom alla förutsättningar för ett bra pass fanns där så blev jag väl lite besviken. Jag har ätit bra senaste dagarna, druckit mycket, tränat lugnt och sovit en väldig massa timmar.

Vad som kan ha påverkat negativt idag var:

1) Hög och ojämn fart inledningsvis. Det sliter på mig, det vet jag.

2) Vätskebrist pga värmen. I normala fall räcker knappt de 8 dl vätska jag släpar med mig. Trots att Sara var så snäll och donerade hela sin sportdrycksflaska till mig hade jag behövt mer vätska idag när solen värmde så skönt.

3) En timmes skogspromenad med hundarna innan träningen. Kanske inte så smart men de måste ju ut. Ska se om jag kan engagera deras plasthusse på söndagarna framöver.

Nu känner jag mig trött i benen men i övrigt okej. Hällde i mig en halv liter juice, en halv liter vatten och en drickyoghurt innan jag åkte hem och det fick tillbaka mig på banan. Nu har jag ätit en lunch som fick mig att må illa men jag sitter på terassen i solen och njuter, så livet kunde varit sämre.

Och snart kommer älsklingen äntligen hem!!!

2 kommentarer:

Sara J. sa...

Du var bra ändå! :)

Jag lyckades ta mig hem från Stadion utan missöden efter en korv-i-baguette och en smoothie, och sitter nu med stödstrumpor och värkande ben hemma hos svärföräldrarna... Njut nu av vilan och vädret, kram på dig!

Gunnika sa...

Jag skulle vilja säga att du var jävligt bra! Sådär långt har jag aldrig någonsin sprungit och kommer aldrig att göra det heller! Heja heja!