måndag, juni 20, 2011

Reclaim of the good life

Nu får det vara nog!

Efter marathon havererade min kosthållning totalt och allt gott och nyttigt byttes mot sunkig snabbmat, uteblivna måltider och godis. Jag vill inte ha det så, jag mådde mycket bättre och kände mig mycket piggare och fräschare när jag åt bra. Den senaste tidens mat har bara fått mig att känna mig smutsig från insidan.

Det är alltså dags för uppsträckning. Jag anser inte att jag behöver vara lika manisk som jag var inför loppet utan planen är att äta varierat, undvika snabbmat, sköta mig åtminstone 5/7 dagar och äta fisk minst två gånger i veckan. Jag tänker fortfarande tillåta mig att äta mörk choklad, men det bör begränsas till helgen.

Nån jävla ordning får det faktiskt lov att vara.

Frukt är godis!

Inga kommentarer: