onsdag, juni 15, 2011

Man får inte alltid välja

Igår tilldelades jag uppgiften att hämta hem pappan med kamrat från
landet, dit de rattat ner segelbåten.

Detta innebar i praktiken att gå tidigare från jobbet, sitta i bilkö,
äta mellis i stugan och inse hur harmoniskt det är där, möta upp på
bryggan med liten kärra, gå upp till stugan igen, vänta, se Reka rejsa
i skogen som en gasell på speed och åka hemåt i spöregn.

Hemma hade Jontan trevliga vänner på besök som det var kul att få
träffa. Dessutom fick jag god mat.

Natten blev inte som jag tänkt mig. Reka vaknade första gången någon
gång efter midnatt och mådde jättedåligt. Vi sprang ut och in under
flera timmar innan hon äntligen verkade må bättre och lyckades somna
bredvid mig i gästrummet. Jag la mig där för att inte Jontan skulle
behöva vara vaken han också (ett tag hoppades jag förgäves att han
skulle erbjuda sig att gå ut någon av gångerna så att jag fick sova
lite) men det visade sig i morse att han inte märkt någonting alls av
nattens aktiviteter. Elsa verkade också dålig i magen och var med ut
en av gångerna, men kräktes inte. Tror det måste ha varit tuggisen de
fick på landet, kan inte se någon annan orsak. Idag är de pigga båda
två och magarna verkar fungera som de ska.

Trots att jag var hysteriskt trött när jag gick upp så lyckades jag ta
mig till gymmet och genomföra ett bra pass.

Imorgon är det semester. Prisa gud!

Inga kommentarer: