fredag, augusti 05, 2011

Bättre löparlycka

Eftersom idag kanske var sista chansen den här sommaren att hitta den där rundan jag hade tänkt springa i tisdags, då allt blev fel och jag kom vilse, så stack jag iväg på eftermiddagen. Lite mer vaken den här gången och beredd med karta i mobilen.

Att hitta den rätta vägen visade sig dock inte särskilt svårt och att jag sprang fel förra gången måste helt enkelt berott på att jag glömt att jag skulle svänga första möjliga väg till höger.

Underlaget var fortfarande inte det bästa att springa på men det lämpade sig betydligt bättre för dagens tempo än för snabbdistans. Och bortser man helt från underlaget så var det en ganska fin runda, lämplig även (framför allt?) för promenader.

Några lärdomar tar jag ändå med mig från idag:
  1. Gå inte ut för hårt så att du vill sluta springa redan efter första kilometern. Gäller på tävling OCH på träning.
  2. Drick ordentligt med vatten, varje dag, (speciellt om du suttit ute i solen hela dagen) så slipper du få hallucinationer om kristallklara sjöar och porlande fjällbäckar.
  3. Kom ihåg 1. och 2.

Inga kommentarer: