lördag, augusti 13, 2011

Två disk och en viftande svans



Tävlade agility i Märsta idag med Elsa. Först startade vi (debuterade!) i agilityklass där vi förstås diskade oss pga gungan. Nu hade det ingen större betydelse eftersom vi hade diskat oss ändå, men det behöver jag inte låtsas om. Att starta agilityklass utan att kunna köra gungan visade sig inte vara något att skämmas över. Många hundar sprang förbi betydligt fler hinder än ett, och vissa sprang till och med av planen.

I hoppklass diskade vi oss också. Exakt vad som hände minns jag faktiskt inte, varken i hopp- eller agilityklass. Allt gick så fort, det blev fel, vi fortsatte och jag registrerade aldrig vad som blev tokigt. I hoppklassen rev hon första hindret, vilket ju var lite surt, sen gick det bra en bit och sen körde det av okänd anledning ihop sig. Tror hon missade ett hinder och tog det från fel håll. Nästa gång ska jag be någon filma.

Jag vill ändå inte på något sätt kalla dagen för ett fiasko, snarare tvärt om. Jag var supernöjd med Elsas attityd på tävlingen. Hon var jätteglad hela tiden och tyckte att allt var kalaskul, inte läskigt, vilket jag kanske snarare hade väntat mig.

När vi kom hem satte jag igång att måla staket och 3,5 timmar senare var jag färdig med lite mindre än halva. Jag hade väntat mig att det skulle gå betydligt fortare, förstås naivt av mig att tro. Nu är det bara andra hälften kvar, som jag kanske målar imorgon. Sen ytterligare två lager färg på det. Puh.

Nu ska jag njuta av en god middag, det har jag verkligen gjort mig förtjänt av.

Inga kommentarer: