måndag, oktober 03, 2011

Tiden är oregelbunden


Jag tror inte på att tiden tickar i jämn takt. Det har jag aldrig gjort. Visst är det praktiskt att en timme alltid är en timme, men i själva verket tror jag tiden varierar. Idag har till exempel varit en sån dag som gått orimligt fort.

Det började redan i morse på morgonpromenaden. Tittade på klockan och hade gott om tid. Tittade igen lite senare och plötsligt var klockan jättemycket!

Förmiddagen bara swoschade förbi. Det är ju lätt hänt om man har extremt mycket att göra, men jag gnetade bara på i lugn takt utan att känna mig särskilt stressad. Och plötsligt var det lunch. Jag hade knappt hunnit bli hungrig!

Åt snabbt och åkte iväg för att köpa målarprylar. När jag skulle promenera hem från färgaffären med hundarna var det bara 20 minuter kvar av lunchen. Swisch, swosch.

Eftermiddagen har också bara blåst förbi och nu är det strax dags att lämna jobbet för idag.

Ikväll ska vi hyra släp och slänga gamla staketet och lite annat skräp på tippen, men om tiden ska gå så här snabbt så kommer vi inte hinna dit innan de stänger.

Skynda skynda!

Inga kommentarer: