onsdag, oktober 12, 2011

Knepig start

  • Is på bilrutorna och höstens första skrap. Skrapan var förstås försvunnen men jag lyckades till slut få bort isen med ett plastlock. Vinterdäcken bytte Jontan tack och lov igår kväll (vi håller hårt på könsrollerna), annars hade det inte blivit något bilåkande alls idag.
  • Sprang 6 km i Ursvik och hatade varje steg. Har aldrig varit så nära att lägga löparskorna på hyllan som nu. Försökte styra tankarna i huvudet åt det mer positiva hållet men ärligt talat var det mest fula ord som for genom skallen. Dessutom höll jag på att tappa byxorna. Långsamt gick det också. Crap.
  • Kom tillbaka till bilen och såg att ena bakdäcket hade obehagligt lite luft. Hade inte lust att göra något däckbyte mitt i skogen, så jag chansade på att det skulle hålla till närmsta mack där jag fyllde på luft. Får se om luften stannar kvar eller om det är punkis.
  • På jobbet släppte jag som vanligt ut hundarna på baksidan av huset. Hörde ett hysteriskt yl-skall och plötsligt kom ett rådjur farande framför mig. Det hoppade genom häcken mot parkeringen och landade, förmodligen elegant, på Grisens motorhuv. Där lämnade det, förutom en tuss hår, några schyssta repor efter sig. Larmet gick förstås igång också. Hur rådjuret klarade sig vet jag inte, men jag såg i alla fall inga blodspår.
  • Det nymålade vita golvet i mitt nya kontorsrum var helt pepprat av små bananflugor som klibbat fast. Hoppas det var hela flocken som gick åt så jag slipper dem i det lager jag har målat nu. Förhoppningsvis det sista.
  • Jag är ensam på jobbet idag. Inte nog med att det är uselt att vara ensam, det är ensamt också. Om du förstår skillnaden.
Punkis eller bara lite luft?
Rådjurshår i sprutmojängen

1 kommentar:

Gunnika sa...

Härligt, snart är det vinter!