måndag, oktober 31, 2011

Run off med TSM


Igår var det start på träningssäsongen med TSM.

Först ut var en inspirationsföreläsning med Susanne Johansson som i våras sprang från Portugal till Sverige tillsammans med Rune Larsson. Hon var helt omöjlig att inte tycka om! Försynt ärlig på något sätt. Och väldigt inspirerande! Hon lyckades klockrent med att förmedla sitt budskap. Blev ännu mer övertygad om att min plan att springa Roslagsledens 19 mil (i etapper) nästa år är en bra idé.

Sen var det träningsdags. Valde 4:15-gruppen som skulle hålla ett ungefärligt tempo på 6:20 min/km. Kändes bra och inte allt för jobbigt men just under löpningen var jag ändå övertygad om att jag absolut inte kan springa med en snabbare grupp. Efteråt är jag lika övertygad om att jag måste våga prova, även om träningen blir lite tuff. Att springa fort är en vanesak, var det inte så jag sa?

Kul att TSM är igång igen i alla fall. Nu gäller det bara att strukturera upp resten av träningen och hålla mig till planen. T ex är planen ett morgonpass med korta backintervaller imorgon, eftersom Sara fortfarande är krasslig.

Inga kommentarer: