söndag, november 20, 2011

Backintervaller med TSM


Idag stod backintervaller på schemat med TSM. Eftersom vi var på en alldeles utmärkt trevlig Norrlandsmiddag hos Hammarlunds igår kväll så valde jag att springa med 4:15-gruppen idag, eftersom de började lite senare. Var helt sjukt trött igår när jag kom hem, och dessutom blev det en fördrink och ett par glas vin. Det var inte mycket, men det kändes ändå i kroppen när jag vaknade. Jontan vaknade och var sjuk, så han sprang inte alls idag.

Hoppade över föreläsningen med "Idrottsdoktorn" eftersom jag var för trött. Medan jag väntade på att vi skulle börja kom 4:00-gruppen tillbaka från sin träning, och då ångrade jag mig lite och tänkte att det hade varit mycket roligare att springa med Lim, Martin och Olof.

När vi började springa kändes valet ändå ruggigt bra. Jag upplevde tempot som väldigt långsamt trots att vi höll 6:25 min/km, och pulsen kom knappt över 150. Bra för självförtroendet!

Efter uppvärmningen körde vi 20 minuter i backe. Tog ungefär 50 sekunder upp med mitt lugna tempo och strax över minuten ner. Fokuserade på att ta korta steg och ha bra hållning snarare än hög fart, och det gjorde att jag inte blev så väldigt trött, trots att pulsen var hög. Uttråkad hann jag däremot bli på 20 minuter.

Hemvägen var lite tyngre än ditvägen, men så gick det uppför mest hela tiden. Nöjd efteråt.

Inga kommentarer: