tisdag, december 20, 2011

Broddpremiär

Imorse var det dags för tisdagslöpning igen med Sara och hundarna i Ursvik. Ett snöigt och lite isigt Ursvik, så det var bra att jag rotade fram snökedjorna innan.

Tyvärr hade de gått sönder i förvaringen under sommaren men de gick att använda ändå. Jag gillar de här broddarna, men hållbarheten är inget vidare och inte löpkänslan heller för den delen. Men fästet är grymt! Känner mig mycket tryggare än med "piggar", och de jag provade fick jag dessutom skavsår ovanpå foten av.

Löpningen gick bra och i ett så lugnt tempo som underlaget krävde. Ansträngningen var inte särskilt stor men sällskapet som vanligt helt utmärkt.

Blev ingen klättring nu på kvällen heller eftersom alla vänner uteblev av olika skäl. Behöver nog skaffa mig ett större förråd av små klättermusar för det här håller inte. Som tröst åkte jag och julhandlade istället och trots att jag nästan dog av den ansträngningen så var det klart värt det! Jag har snackat med Tomten.

Inga kommentarer: