söndag, februari 12, 2012

Lagagility och löpning

Lagtävling i agility på Lagga Ridskola i Knivsta idag. Var uppe före tuppen, hämtade lagkompis Annie med Stella och lånehunden Engla från lagkompisen Lena som inte kunde vara med idag.

Dagen flöt på riktigt bra. Första loppet, agilityklass, var vårt bästa. Disk förstås pga vippen, men ett bra lopp. Andra och tredje loppet, båda hoppklasser, gick helt okej men det blev disk även där. Är trots det nöjd över vår insats. Det kändes som svåra banor, men jag gillar när det är lite trixigt. Jag och Elsa klarar såna banor bättre än klass 1-banor, där det är långa raksträckor som vissa bruna hinner få upp alldeles för hög fart på.

Kom hem vid tretiden och förvånade mig själv med att direkt hoppa i löparkläderna och sticka ut på ett förkortat långpass. 12 km och 80 min fick jag ihop. En härlig eftermiddag med doft av vår i luften, men att springa på snömodden var som vanligt vidrigt.

Känns väldigt bra att vara i fas med träningen igen, trots att det inte blev som jag tänkt igår. Behövde verkligen den där vilodagen!

Inga kommentarer: