måndag, februari 06, 2012

Långpass 15 km

Det blev ett tungt långpass med Lindad igår. Ursprungsplanen var samma varv runt Brunnsviken som förra söndagen, men med start och stopp i Mörby C, vilket gav 4 km kortare runda. Totalt 15 km.
Istället skulle vi försöka oss på tre fartökningar á tre kilometer, med en kilometers lugnare tempo mellan, plus upp- och nervarvning.

Eftersom det var så kallt, ungefär -10 grader, tänkte vi hålla det normala långpasstempot i ökningarna och sänka lite däremellan. Jag såg framför mig 6:25 min/km i ökningarna och 6:35 min/km resten av tiden. Det gick så där.

Första kilometern gick för fort, sen gick det lite för långsamt, sen gick jag in i väggen och sen la vi ner fartökningarna. För mig handlade det sedan mest om att ta mig runt och att strida mot demonerna i huvudet. Kylan störde mig inte nämnvärt men den kan så klart ha påverkat ändå. Att jag inte fick min vila på lördagen som vanligt kan ha haft betydelse, liksom sockerchocken på Färna. Att jag dessutom kommit igång med träningen på gymmet kan förklara tyngre ben.

Viktigast att komma ihåg är att jag i alla fall tog mig runt, och även om det inte var lätt så gjorde jag det. Snittpulsen var högre än förra veckan, trots att tempot var lägre, och jag försöker vara nöjd med insatsen.

Efteråt var jag riktigt trött och efter att ha tvingat i mig lunch trots att ätandet fick mig att må illa så gick jag och la mig och sov i två timmar. Sen var jag lite piggare igen och MYCKET hungrigare.

I morse hade jag dessutom inmätning igen efter första månaden av tremånaderssatsningen. Resultatet var -8 cm i midjan och -2 cm över baken. Tack grönsaker och 5/7-principen!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Bra jobbat!

Katarina sa...

Ps jag vill att min rumpa också ska krympa!

Sofia sa...

Tack!

Har du provat att tumla rumpan? Jag har inte provat själv men jag har hört att saker kan krympa i tumlaren. ;-)

Katarina sa...

Det ska jag testa;-)