fredag, mars 30, 2012

Byte av draghund?

Funderar på att låta Elsa bli min draghund istället för Reka. Lattjade runt lite med hundarna igår, en i taget, och med Reka gick det faktiskt inte alls bra. Hon ogillar ju allt vad selar heter men att springa med den nya non-stop-selen kommer sannolikt på hennes topp tio-lista över skitsaker i livet. Hon gillade INTE att den låg på baken när hon skulle springa. Det var inte kul! Sprang och hukade med baken och önskade att hon var död. Typ. Säkert går det att lära henne acceptera den, och det gick faktiskt hyfsat mot slutet. Men jag vet inte.

När jag istället satte selen på Elsen var det en helt annan grej. Hon var jätteglad och tyckte inte det var äckligt alls! Selen satt rätt tajt runt halsen på henne, men bättre över ryggen än på Reka. Om jag kan få Elsa att ösa på framåt får jag dessutom betydligt mer draghjälp än av Reka. Tror nog att Elsa kan gå igång på drag om hon fattar grejen.

Tål att tänkas på. Jag kan ju fortfarande springa med Reka ändå.

Inga kommentarer: