fredag, april 27, 2012

För tjock för bikini?

Var i Sollentuna Centrum i dag på lunchen på jakt efter en bikini. Min badgarderob behöver uppdateras innan jag och JG ger oss iväg till tropisk Floridavärme. Kan gissa att det blir en del bad Over There, och de bikinis jag har är gjorda för att sola i. I kontakt med vatten blir de genomskinliga.

Någon bikini blev det inte. Varför? FÖR ATT JAG ÄR FÖR TJOCK!!

På Stadium har man bestämt att inga personer med större bak än storlek 42 får ha små bikinitrosor. De anser tydligen att feta rumpor ska ha stora, breda boxerliknande bikinitrosor. För de finns i strl. 44. H&M är ännu värre. Där är gränsen för att få ha små bikinitrosor strl. 40.

På Cubus hittade jag en variant i strl. 44 som inte var gigantbreda, men jag tror att de bara köpt in ett exemplar av varje färg i den storleken, och kvar fanns bara ljust bubbelgumsrosa, trots att det bara är april. Bubbelgumsrosa som antagligen också blir genomskinliga i vatten.

Mitt hopp står till Intersport men det är inte mycket till hopp. Känner mig mest deprimerad och ledsen. Kanske går det att köpa bikinis som visar mycket hud i Amerika också. Där är de ju i alla fall tjocka.

Skit.

För tjock för den här typen av bikinitrosa?



3 kommentarer:

Katarina sa...

Köp bikini i Florida där finns det speciella affärer med bara badkläder !
Klart att din vältränade rumpa ska få komma ut och lufta sig lite i en snygg bikini !

Träningsglädje sa...

störigt. gah!!

Sofia sa...

@Katarina: Ja, du har rätt, jag ska kolla där. Fast det vore schysst att ha en innan också, ifall badet kommer före shoppingen så att säga.

@Träningsglädje: Grymt störigt!!