tisdag, april 10, 2012

Gräddfilsförsäkring

Imorse ringde jag min gräddfilsförsäkring och bokade tid hos en läkare. Fick träffa doktor Pia på Sophiahemmet bara en timme senare. Fantastiskt! Man kan ifrågasätta varför jag som aldrig är sjuk har en gräddfilsförsäkring, men när det väl behövs är det guld värt. Trots 500 kr i självrisk.

Nu gav inte läkarbesöket så där hemskt mycket ändå, men det känns skönt att vara undersökt. Fick stick i fingret och lång stålpinne upp i nosen. Blodprovet visade inga konstigheter och näsprovet får jag svar på under veckan.

Troligen är det bara en långdragen virusinfektion och det bästa jag kan göra är att vila ut den. Fick kortisonnässpray som ska hjälpa till att lätta på trycket i huvudet och jag blev sjukskriven veckan ut. Jag hoppas att jag inte behöver vara sjuk så länge. Längtar efter att åtminstone orka gå och plocka lite här hemma, städa undan, gå på promenad, packa upp väskan från landet, måla naglarna.... vad som helst. Bara inte ligga som ett kolli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du mår bättre snart! Låter som en ovanligt elak förkylning.
Bra att du polisanmälde idioten!!!!

/Fia

Anonym sa...

Men va fan/ chefen