tisdag, maj 29, 2012

Min ädla bakdel


Den gör ont. Träningsvärk efter massage. Var hos Anna på Naprapathälsan i Sollentuna imorse i ett försök att komma tillrätta med min stela rumpa och hopplösa bakben inför lördagens eventuella kraftprov.

Varifrån kommer egentligen skrönan om att det är skönt med massage? En plåga, det är vad det är. Anna knådade, tryckte och böjde så det stod härliga till och jag var tydligen rätt illa däran, men icke bortom all räddning.

Nu känns det, bortsett träningsvärken, lite bättre. PT-löppasset imorgon är utbytt mot ett gympass och sen är det dags att besluta om maran ska springas eller inte. Jag antar att jag kommer göra ett försök. Blir det bara en timmes löpning så är ju det i alla fall ett schysst träningspass. Blir passet sex timmar så är det ännu bättre och jag får en t-shirt för besväret. Win-win.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Rätt tänkt gå på känslan och följ dagsformen. Ha kul!

Gunnika sa...

Om du springer, finns det någon slags finurlig app som man kan följa dig och hålla koll på vad du är?

Sofia sa...

@Katarina: Tack, jag ska försöka! Det blir nog lättare första milen än den eventuellt sista. :)

@Gunnika: Naa, du kan få mellantider vid 10 km, 21,1 km, 30 km samt vid målgång. Skicka SMS till 72700: "SM 22051" (Mellanslag mellan SM och mitt startnummer). Sms-tjänsten kostar 35 spänn.