lördag, maj 19, 2012

Snyggt diskningslopp av Reka

Reka gjorde sin andra start idag i hoppklass och jag är mycket nöjd med loppet. Vi missade ingången till slalom och fick fem fel, och lite senare sprang hon förbi däcket och direkt in i tunneln så vi diskade oss. Var besviken över det först, men sen när jag såg hur många hundar, mer rutinerade än Kråkfot, som av någon anledning hade svårt med däcket så kändes det bättre.

Vi hade överlag mer styrsel än sist och det var en trevlig bana. Duktig liten hund!!

9 kommentarer:

Fanny sa...

Grymt! Vilket flyt ni har! Grattis till rosett och pinnar! åååh jag vill också ha en agility-kelpie... ;-)

Gunnika sa...

Heja Reka! :)

Anonym sa...

Fan vad snabb hon är, nästan Border collieklass som jag har sett flera lopp med. Hänger du verkligen med?
Puss

Anonym sa...

Anonym=Isabella

Sofia sa...

@Fanny: Tack snälla! Klart du ska ha en agilitykelpie! Det är dom bästa!

@Bella: Hänga med, nej? Ska man hinna det? :)

Matilda sa...

Hejsan

Såg dig tävla på Märsta-Sigtuna BK i tors och vart imponerade av dina fina kelpieflickor!
Jag är sugen på en kelpie som nästa hund, och ser att Reka ska ha en kull hos Vickulas :)
Ska du tävla i Väsby nästa helg? Isf vill jag komma och störa er lite ;)
Ha de gott

Matilda och Eboni

Anonym sa...

Ser ju proffsigt ut :) Skoj :)

Fia

Sofia sa...

@Gunnika: Visa inte Diesel filmen, då kommer han bli ännu mer kär.

@Matilda: Tack, vad du är snäll!! Vi ska vara med i Väsby och självklart ska du komma och hälsa på oss!! :)

@Fia: Tack! Hon kommer bli kalasbra när vi får mer rutin!

åsah sa...

Kul!! :) kursen är med Towa Lindh, och går på tyresö BK.. vet inte om den är full ännu eller inte.. men det är typ bara en dag eller två..