fredag, maj 11, 2012

Universal Studios

Idag har vi varit på Universal Studios och Universal's Island of Adventures. Jag har uträttat stordåd, åkt vilda rides och tittat på när Jontan åkt ännu vildare rides. Jag har upplevt så mycket idag att jag nästan exploderar av alla intryck och jag är mäkta glad över att få hantera dessa känslor som en 34-åring, snarare än som en 4-åring. Hur orkar kidsen med såna här dagar?

Jag är för trött för att beskriva attraktionerna (vilket måste göras vid ett senare tillfälle) men idag har jag upplevt:

Jurassic Park River Adventure (dinos och splash)
Harry Potter and the Forbidden Journey (swoosh, wow, jä)
Poseidon's Fury (eld och vatten)
Shrek 4D (Are We There Yet?)
Disaster (krånglande tunnelbana)
The Simpsons Ride (jizus f*ck)
E.T. Adventure (pling pling)
Universal Orlando's Horror Make-Up Show (informativ humor)
Terminator 2, 3D (framtidens bio)

Vilken fantastisk dag! Vilka fantastiska attraktioner. Vilken fantastisk resa. Jag älskar varje sekund!

Inga kommentarer: