fredag, juli 20, 2012

Knitted piece på Confidencen

Såg Cirkus Cirkör i Ulriksdal igår. Var extremt trött och kände mig lite hängig men tiden under föreställningen gick fort. Det var två akter på ca 40 min med en halvtimmes paus emellan.

Jag är ett stort fan av Cirkus Cirkör. Jävlar vad grymma alla artister är. Begåvade så att det nästan inte finns ord att beskriva dem. Jag vill också vara sån!

Igår blev jag kär i en kille som stod på händer. Ja, eller en hand, det var lite olika. Samtidigt knöt han knutar på ett rep med fötterna. Fantastisk! En annan kille, som helt verkade sakna ben i kroppen, hängde i ett rep och snurrade - också fantastiskt. En tjej klättrade och ramlade i ett nät på ett helt livsfarligt sätt medan den andra tjejen, som såg ut som kahleesi i Game of Thrones, inte bidrog så mycket. Någon såg stora blåmärken på insidan av hennes lår, kanske var hon skadad? En tredje kille svingade sig runt i slaka rep och stod på händer på dem. Orimligt bra.

Jag måste helt enkelt lära mig att stå på händer, det kan bara finnas få saker i livet som är viktigare än det.

Föreställningen får 7/10 tootsies.

Inga kommentarer: