söndag, augusti 19, 2012

Reka på kurs


Imorse var första tillfället på Rekas tävlingslydnadskurs för Katarina. Det första jag måste säga är att hon är en fantastisk duktig instruktör. Inspirerande, tydlig och väldigt kunnig. Kursupplägget var bra med en perfekt mix av teori, egen träning och att titta på de andra. Jag hade glömt varför jag gått så många kurser tidigare, men nu minns jag varför.

Var lite orolig innan att jag och Reken skulle ligga efter i träningen jämfört med övriga på kursen, men det var helt i onödan. Jag fick bekräftelse på att Reka har fått en bra grundträning och att vi är på rätt spår. Hon är härlig att träna med och har bra engagemang.

Till nästa kurstillfälle ska vi öva på:
Ingångar i fart vid inkallning
Högersvängar i fotgående
Längre sträckor fotgående (med något sänkta kriterier)
Skiftena i fjärren
Friska upp minnet med target

...och kanske något mer som jag har glömt. Det här känns kul!!!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Tack för snälla ord, Reka såg jättefin ut. Det är bara att köra på! Friaföljet såg snyggt ut!

Anonym sa...

Härligt!

/Fia