tisdag, september 25, 2012

Edsviken är vår!

Sprang till jobbet imorse, södra vägen runt Edsviken (turkost spår). Den här gången sprang jag gångvägarna närmast vattnet, vilket jag normalt inte brukar. Det blev inte så fasligt mycket längre, men betydligt mer kuperat och tungsprunget, på ett bra sätt. Dessutom slapp jag springa förbi alla vidriga typer som står och röker vid Danderyds Sjukhus. Totalt 11,3 km.
 
Ungefär samtidigt som jag sprang hemifrån stack Papsen iväg på sin sida av Edsviken. Han sprang norrut (blått spår) runt Edsviken och hem till oss, där han tog min bil, min packning och mina hundar och åkte tillbaka hem (dvs. till jobbet).

Men det viktiga är att vi nu tillsammans har tagit över sjön. Den är vår. Vi har slickat på den.

Edsviken tillhör nu familjen Demnert

3 kommentarer:

GB sa...

Haha, det är ju toppen! =o)

lindad sa...

Ha, fast jag har faktiskt snott en bit av den turkosa rundan strax efter 8 kmsmarkeringen.

Gunnika sa...

Vilket teamwork!