lördag, oktober 20, 2012

Salong Sofia

Jag har blivit skönhetsfixerad. Åtminstone när det kommer till hållbar skönhet som ger en naturlig look.

Hollywoodfransarna blev snabbt en succé eftersom de håller i tre-fyra veckor och får mig att känna mig supersnygg jämt och helt utan smink.

Det senaste är nagellack. Inför bröllopet gick jag på salong och fixade naglarna med gel-lack, ett lack som härdas i uv-ljus och håller två-tre veckor. Satt verkligen grymt bra och mina händer såg jättefräscha ut hela tiden, trots att jag ofta har jord under naglarna.

Igår köpte jag ett gel-lackkit med uv-lampa för hemmabruk, och förmiddagen har ägnats åt målning av naglarna. Det tog en stund men resultatet blev faktiskt ganska bra (men jag behöver nog öva lite). Håller det lika bra som det gjorde sist så är det lätt värt tiden det tar!

Hållbar, fejkad naturlighet. Det är grejen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan få träna på din mor!?