tisdag, oktober 16, 2012

Träning i Vallentuna

Hundträning, alltså.

Allting gick rätt bra för Reke utom fotgåendet där hon tappade position, släppte fokus och kändes allmänt ostyrig.

Övade dessutom stadga, en del apportering, hoppet och framförgående. Det sistnämnda var jag mest nöjd med. Det var inte bra men vi fick till något som i alla fall skulle kunna ge poäng på tävling och det känns som en bra start just nu.

Elsa fick mest lattja runt i fot och så tränade vi apportering. Hon har verkligen vilat sig i form. Förut hade jag en hund som knappt rörde sig i styrfart in med apporten men nu galopperar hon nästan ända fram. Stor succé!

Vi tränade även på att leka; springa efter leksak och att kampa. Reka har fått mig att inse värdet av att kunna lekbelöna, så jag ska försöka få igång leken hos Elsa igen. En gång i tiden fanns det där men med åren har hon tappat intresset. Jag ska få igång det igen.

Inga kommentarer: