tisdag, november 13, 2012

Inomhusträning i Arninge


Efter löpningen i morse åkte jag och hundarna på inomhusträning i Arninge med Jenny, Katarina och Mia. Så skönt att vara inomhus och slippa kalla fingrar. Elsa fick lov att vara med som pynt, under förutsättning att hon var tyst och snäll. Hon morrade och hade rest ragg hela vägen upp till lokalen, men sen skötte hon sig bra och skällde inte alls så hon fick vara kvar och dessutom träna lite.

Gjorde några skick på rutan med Reka, lite fotgående och fjärr. Jobbade vidare med metallapporten som av någon anledning har blivit ett jätteproblem för oss. Från att ha gjort en hel apportering med den så vill hon knappt ta den längre, och mig veterligen har ingenting hänt. Jag förstår inte!!

Igår fick jag i alla fall henne att hålla fast, även när jag rörde på apporten, men idag ville hon inte hålla alls utan helst bara nosdutta på den. Och så blir hon frustrerad och skäller sitt gällaste skall när det inte blir rätt. Suck och pust.

Inga kommentarer: